Ny sponsorchef på Åbro Bryggeri

NYHETER / Permalink / 0

Åbro Bryggeri AB anställer en ny sponsorchef. Det är Niklas Nestlander, tidigare AIK Fotboll, som antar uppdraget.

Niklas Nestlander har lång erfarenhet av försäljning och varumärkesutveckling. Mellan 2010 och 2012 hade han ansvaret för affärsutvecklingen på AB Stockholm Globe Arena och sedan 2012 har han arbetat som Commercial Director på AIK Fotboll. Bland annat var Nestlander kundansvarig för den prisbelönta kampanjen Paint it Black.

Nu byter han till Vimmerbyföretaget Åbro Bryggeri.

– I mitt uppdrag på AIK Fotboll har jag fått flera olika kontakter inom Åbro Bryggeri. Det finns något spännande med både Åbros historia och det innovativa som gör det utmanande att anta det här uppdraget. Jag ser fram mot att få börja arbeta med mina nya kollegor och har stor respekt för det hantverk de utför, genom att varje dag leverera med hög kvalitet och service. Samtidigt måste vi vara både innovativa och nyfikna för att behålla vår position som Sveriges äldsta familjebryggeri, säger han i ett pressmeddelande.

Jakob Karlsson

Till top