DV presenterar: Simon Henriksson börjar på Dagens Vimmerby

NYHETER / Permalink / 1
 

Dagens Vimmerby kan i dag presentera en ny medarbetare. Det är 22-årige Simon Henriksson som förstärker redaktionen. – Det ska bli härligt med en ny, fräsch utmaning, säger Simon Henriksson.

Simon Henriksson kommer ursprungligen från Gullringen, men bor sedan två år i Vimmerby. Han har de senaste fem åren arbetat inom den lokala journalistiken, först som sportreporter, men det senaste året som nyhetsreporter i såväl Vimmerby som Västervik. Han har bland annat avslöjat att Bostadsbolagets anställda i Västervik i första hand nyttjade en lägenhet i Stockholm för privata ändamål. Det ledde till att lägenheten sades upp.

– Jag känner att steget från sportjournalistik till allmänjournalistik har varit lättare att ta än jag trodde. Att nu få ta nästa steg och bli en del av Dagens Vimmerbys redaktion ska bli väldigt roligt. Vimmerbybloggen har fått ett väldigt stort genomslag och det är en ny, fräsch satsning i Vimmerby kommun som jag tror att kommuninvånarna saknat. Jag är säker på att vi behövs och ser fram emot att jobba med journalistik på ett modernt sätt, säger Simon Henriksson.

Vad kommer du att skriva om?

– Jag kommer att bevaka den kommunala politiken, granska de kommunala bolagen och bevaka olika evenemang och sporthändelser. Vi vill gå på djupet och ta fram unika nyheter. Jag tycker även att glada nyheter ofta får för lite utrymme och kommer också att skriva en del krönikor.

Har du tips till Simon? Kontaktuppgifter finns nedan. Dagens Vimmerby hälsar Simon varmt välkommen!

Jakob Karlsson

 

Kontaktuppgifter till Simon:

[email protected]

076 815 45 71

#1 - - Anonym:

👍💪

Till top