SD-politiker tror på inbördeskrig – innan 2018

NYHETER / Permalink / 2

Anneli Jakobsson är ersättare för Sverigedemokraterna i fullmäktige. Hon är också väldigt aktiv på sociala medier. Där skriver hon att Sverige står inför ett inbördeskrig – inom tre år. – Vi har öppna gränser och utvecklingen är skrämmande, säger Anneli Jakobsson till Dagens Vimmerby. 

"Detta är bara början. Innan 2018 har vi inbördeskrig, massmord och IS i varenda stad". Det är avslutningen på en Facebook-status signerad Anneli Jakobsson, kommunpolitiker för Sverigedemokraterna i Vimmerby. Statusen är daterad till den 15 augusti och handlar om det fruktansvärda dådet på IKEA i Västerås, där två människor knivhöggs till döds. 

När Dagens Vimmerby konfronterar Anneli Jakobsson, som trots sin ersättarplats deltagit på merparten av årets sammanträden, står hon fast vid det hon har skrivit. 

– Det gör jag. Jag menar att det här är regeringens fel, att vi har öppna gränser och inte någon passkontroll, säger Jakobsson. 

Inom tre år är det inbördeskrig, skriver du. Vad grundar du det på?

– Varje dag smälls det handgranater, någon skjuts i Stockholm, Göteborg eller Malmö. Jag säger inte något om nationalitet, utan jag skyller på regeringen helt och hållet. Det är deras fel och det är en skrämmande utveckling. 

Vad har de gjort fel?

– De har sett till att vi har öppna gränser. 

Fast Sverige har inte öppna gränser. 

– Det har vi. 

Nej. Invandringen till Sverige är reglerad. 

– När jag var i Polen var det bara att gå på färjan. 

Men Polen tillhör EU. 

– Ja, men det borde införas passkontroll överallt, även inom EU. 

Du vill begränsa den fria rörligheten inom EU?

– Vi måste det. IS har själva sagt att det är lätt att ta sig till Sverige och etablera sig här, de behöver inte ens uppge vilka de är och kan ta sig hit som flyktingar. 

I ett annat inlägg skriver Anneli Jakobsson att Stefan Löfven borde dömas till livstid för "medhjälp till alla mord som skett".

”Jag ser hur det eskalerar”

Innan 2018 kommer Islamiska staten att ha etablerat sig i alla städer i Sverige, menar Anneli Jakobsson. 

– IS-anhängare åker karavan genom Malmö. Snabbt kommer de etablera sig i Jönköping, Linköping och Norrköping. Jag tycker att utvecklingen är skrämmande. 

Representerar detta den lokala SD-föreningens åsikter?

– Nej, det är min personliga åsikt. Det här är något jag har skrivit och det vet nog inte ens övriga om.

Nyligen skrev Dagens Nyheter, med hjälp av Brottsförebyggande rådets statistik, om att antalet mord har halverats sedan 90-talet. Hur ser du på det?

– Det får stå för dem. Det här är mina känslor och det jag är rädd för. Jag ser hur det eskalerar varje dag. 

Distriktsordförande Mattias Bäckström Johansson har tidigare kritiserat liknande uttalanden från dig. Vad betyder det?

– Det var ett tag sedan, men jag tror att jag står för det också. Det här är min orolighet. 

"Har alltid hetat så" 

Anneli Jakobsson (SD) slåss också för sin rätt att få benämna chokladboll som "negerboll" på nätet. På ett paket med chokladbollssmet har hon till och med tejpat över ”choklad” och ersatt det med "neger" tidigare i år. Det har hon berättat om vid två tillfällen på Facebook. 

– Jag är uppfödd med att det heter så, men jag har egentligen inga kommentarer. 

Varför är det så viktigt för dig?

– Det har alltid hetat så. 

Och då kan det aldrig ändras?

– Det kan det, men jag har inga kommentarer. 

Kan du förstå att människor hellre använder choklad än ett ord som andas rasism och förtryck?

– Det kan jag. Men för mig har det alltid hetat så.

Simon Henriksson

 

Tidigare DV-artikel om Anneli Jakobssons aktivitet på Facebook finns att läsa här: 

http://vimmerby.blogg.se/2015/march/sd-politikern-sverige-ar-snart-ett-u-land.html

Fler utdrag från Jakobssons Facebook-sida:  

 
#1 - - Mucken:

Fantastiskt hur korkade SD-politiker är. Betänk då kapaciteten hos deras väljare.

#2 - - Berit Nyström:

Det är dessa människor som sprider så mycket felaktiga saker om våra utlandssvenskar , tyvärr är det många som går på deras hatkampanjer. Vi måste med all vår kraft motarbeta dessa felaktigheter och visa vår värme för alla som får sina hem sönderbombade och splittrade familjer.
Fy för denna SD politik.

Till top